Перейти к основному содержанию
Английский
Голландский

Hoe je echt goede foto's neemt

Информационный справочник

= Готово = Не завершен

      Опишите определенную часть или деталь того, device над чем вы работаете. Прим: Аккумулятор

      Создайте заголовок.

      Это краткое описание появится только в результатах поиска.

      Укажите общую информацию прежде чем читатель начнет читать инструкцию.

      Шаги руководства

      Шаг 1 — Stel je werkruimte op

      Vind een lege tafel of vlak werkveld.

      Шаг 2 — Stel je camera op

      Gebreek geen flash! Flash is de vijand.

      Шаг 3

      Gebruik een zelfontspanner of afstandsbediening. Je bevende handen op de camera kunnen de foto minder scherp maken. Stel je camera in op een korte vertraging (1 of 2 seconden) met de zelfontspanner, zodat je je handen volledig kan verwijderen nadat je op de knop geduwd hebt.

      Шаг 4 — Neem een paar testfoto's

      Je bent klaar om foto's te nemen!

      Шаг 5

      Een vaak voorkomend probleem is de witbalans, de kleur die je toestel beschouwt als echt wit.

      Шаг 6

      Voor je verdergaat, ontruim een aparte werkplaats om je toestel uiteen te halen. Werken in je fotografie-opstelling leidt tot een hoop rommel die je foto's complexer maakt, en vuile onderdelen kunnen je witter achtergrond bevuilen.

      Шаг 7 — Oefen je techniek

      Gebruik je handen of werktuigen in elk beeld om de actie die je onderneemt te tonen.

      Шаг 8

      Vul het beeld met je onderwerp. In deze foto is het onderwerp te ver weg, waardoor het enkel een klein deel van de foto inneemt.

      Шаг 9 — Teamwork!

      Fantastische handleidingsfoto's maken is groepswerk! Belangrijke rollen zijn:

      Шаг 10

      Zet de actie centraal. Richt de aandacht op de vereiste handeling door deze in het midden van het beeld te zetten.

      Шаг 11

      Houd de focus op het onderwerp. Je kan al snel per ongeluk focussen op je hand in plaats van op je toestel.

      Шаг 12

      Neem verschillende foto's voor elke stap. Probeer verschillende hoeken en posities, en neem diegene die het best overbrengt wat de lezer moet doen.

      Шаг 13

      Zoom in voor gedetailleerde beelden van acties te maken, vooral wanneer je kleine of ingewikkelde handelingen uitvoert.

      Шаг 14

      Gebruik geen metalen gereedschap om te wrikken in je handleidingen, tenzij als laatste toevlucht.

      Шаг 15

      Gebruik verschillende opeenvolgende foto's voor complexe acties. Je kan een "stop-motion" of "flip-book" effect creëren door tot 3 foto's te gebruiken in één stap.

      Шаг 16

      Vermijd "Ta-Da!" foto's. Het is belangrijk om beknopt te zijn bij het schrijven van instructies. Een foto van een gedemonteerd toestel brengt geen actie of procedure over.

      Ваш вклад лицензируется под свободной лицензией Creative Commons.